søndag 27. desember 2009

STM sang #25

STM har de en sang denne gangen som heter:
Hva var vel livet uten deg.
Denne sangen/melodien brukte jeg da jeg skrev sang til min Ottar da vi giftet oss 18.06.94.
Jeg bare måtte være med på denne utfordringen
Her er sangen

HVA VAR VEL LIVET UTEN DEG
18.06.94
Det var en vakker sommerkveld da Liveig kom og sa: Bli med meg,
jeg skal på bygdefest i Herringen. Og jeg ble med på festen,
og da kan du tenke resten.
Du ble jo da min hjeretvenn, Selv om det skulle ta den hele kveld,
før du kom lett på foten Sa: Skal vi danse låten.
Jeg ble helt fortapt.

Du med hundeliv i fjell og mark. Jeg liker stuevarme koseprat.
Da var det tvilere som lurte på: Tror dere virkelig de kan finne rette
tonen?
Men jeg tror vi har fått det til, med innsatsvilje, smil og pågangsmot.
Vi skal nok lykken finne, med kjørlighetens varme i vårt lykkeland.

Jeg fridde på en skuddårsdag, men aldri noen hansker du meg ga.
Nå er jo lykkedagen sprunget ut, du ser jeg sitter her som
Solskinnsbruden ved din side.
Jeg ønsker denne store dag med slekt og venner blir til velbehag,
som blir et vakkert minne i våre hjerter gjemmes
som en kostbar skatt.

Hva var vel livet uten deg når jeg er morgen-sur og trøtt og lei.
Jeg har nok mange feil å rette på, men tar du ett om gangen
kan det hende du når målet.
Og kanskje vi no`n små kan få Som vi kan dele ut vår omsorg på.
Sammen skal vi to vandre i kjærlighet og glede i vårt lykkeland.

Her er siden til utfordringen, sangen har jeg bak på layouten.

9 kommentarer:

  1. Så koselig med en ordentlig hyllest til mannen:)
    Stilig hvordan du har lagd en maskulin Lo, med roser og det hele:)

    Takk for at du deltar!

    SvarSlett
  2. Da var jo dette en ypperlig oppgave for deg! En herlig LO, og så flott at du skrev din egen variant av sangen da dere gifta dere.
    Ha ei fortsatt fin romjul!

    SvarSlett
  3. herrrlig Siv Anne! Kjempeflott sang du laget til mannen din. Layouten var også kjemp flott.
    Lekkert lekkert....

    fortsatt god jul...

    SvarSlett
  4. Denne var virkelig lekker Siv Anne!! Herlig:)

    SvarSlett
  5. så herlig sang og så flott LO!

    SvarSlett
  6. Denne er iallefall personlig.
    Godt oppsett

    SvarSlett
  7. Hærlig sang og veldig flott LO - stilig både i farger og detaljer! Nå har jeg endelig lagt deg til mine favoritter slik at jeg husker å besøke deg mye oftere. For, du har en hyggelig blogg med masse fint - vel verdt å stikke innom her jevnlig!!!

    SvarSlett
  8. Så flott LO du har laget. Nydelig med svart bakgrunn og røde detaljer!

    SvarSlett
  9. Kanonherlig lo til din kjære! Så herlig sang og bildet av Ottar er vel flott!!!

    Nydelig med de røde innslagene her! Passet perfekt!

    10x10

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad om du vil legge igjen en liten hilsen

Klem Siv Anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...